Artist – XR Developer – Meta-architect
Ersin Bactișa este arhitect cu drept de semnătură. După aproape 3 ani de practică în domeniu, în urma unui accident rutier care i-a pus activitatea profesională pe pauză, a decis să-și schimbe cursul vieții către alte activități, care provoacă alt tip de gândire creativă. Cu o afinitate pentru pictura digitală și tot ce înseamnă tehnologiile noi, Ersin își conduce explorarea către crearea de experiențe interactive cu arta. Portretele pe care le realizează, exprimă grafic metafore pentru cele mai adânci și copleșitoare gânduri ori sentimente umane. Stratul digital adăugat este menit să augmenteze ideile din spatele tablourilor și nu să fie doar o demonstrație tehnologică.
Web 3.0
Web3, NFTs, metaverse sunt cuvinte cheie pentru revoluția care își așează fundațiile în acest moment. Ersin ia parte activ la această revoluție. Este parte din echipa care a realizat colecția de NFT-uri Crypto Heads Society, vinde NFT-uri pe platforma theone.art și lucrează pentru Voxel Architects, companie care are ca ocupație principală arhitectura pentru metaverse.
În lumea în care trăim, fie ne adaptăm la transformări, fie se va adânci o limită între cei care merg mai departe și cei care rămân pe loc. În contextul întâmplărilor din ultimii ani, psihologia colectivă și individuală suferă oricum, iar tehnologia apasă mai tare.
Istoric activitate
Expoziții
- Blue Biennale 2023, 01.10.2023 – 05.11.2023, 2 lucrări
[link] Blue Biennale - Fusion Arts – 09-10.09.2023, expoziție de grup, 3 lucrări
- MoBU International Art Fair of Bucharest – 19.05.2023 – 28.05.2023, reprezentat de galeria Rotenberg-Uzunov, 7 lucrări
[link] Site MoBU - Fusion Arts – 02.03.2023, expoziție de grup, 3 lucrări
- Dialog – 14.12.2022, expoziție 2 artiști, 11 lucrări
- Fusion Arts – 24-25.09.2022, 2 lucrări
- Galeria Rotenberg-Uzunov – 14.04.2022-10.05.2022, expoziție personală Locked People, 4 lucrări
[link] Vizitează expoziția - Rome International Art Fair – 19.11.2021-03.12.2021, o lucrare
[link] Rome International Art Fair 2021 - Blue Biennale 2021 participare – 17.10.2021 – 20.11.2021, o lucrare
[link] Blue Biennale - Creative New World by Mirinda, NFTs, 24.09.2021 – 28.09.2021, o lucrare
[link] Articol IQAds - Noblesse group, Fusion Arts, 11-13.06.2021, 3 lucrări
[link] Fusion Arts - ArtNumber23, expoziție online, 15.12.2020 – 05.01.2021, 3 lucrări
[link] ArtNumber23
NFTs:
- [link] Iceberg NFT – Crypto Heads Society – colecție 10k NFTs
- [link] Opensea
- [link] Rarible
- [link] The One Art
YouTube:
- [link] YouTube – Ersin’s mind boggling art – Picturi și realitate mixtă
- [link] YouTube – Kokoro games – Game development and coding challenges
Instagram:
- [link] @ersin_as_himself – Cont personal
- [link] @ersin_s_mind_boggling_art – Picturi și realitate mixtă
- [link] @kokorogames – Game development, coding challenges
Articole:
Meta-architect
Synopsis:
Am început să lucrez cu Voxel Architects pe 15 Martie 2022, pe o poziție de modelator 3d. De atunci, am preluat și sarcini de programare, iar mai târziu de leadership.
New Media Art
Educație:
- autotdidact
Synopsis:
Datorită intereselor extinse către artă și tehnologie, am fost dintotdeauna atras către explorarea de software care mi-a permis să creez, să inovez. Datorită evenimentelor din viața personală legate de sănătate, am avut oportunitatea de a lua o pauză de la arhitectură pentru a explora aceste interese îndeaproape. Am extins aria de lucru de la crearea de imagini 2D, la crearea de experiențe prin realitate augmentată și virtuală care presupun interactivitate între utilizator – artă – real – virtual.
- Perioadă: 2021
- Proiect: Black thoughts (Gânduri negre) – primul tablou cu realitate augmentată
- Synopsis: Această aplicație detectează un tablou și afișează o animație 2d augmentată
- Link: https://www.youtube.com/watch?v=xdBtBB8bys4
- Perioadă: 2021
- Proiect: The clockwork master (Maestrul ceasornicar)
- Synopsis: Această aplicație detectează un tablou și afișează o animație 3d augmentată
- Link: https://www.youtube.com/watch?v=oGrEpmILaKU
- Perioadă: 2021
- Proiect: The Fortune Teller (Ghicitoarea)
- Synopsis: Această aplicație este programată să recunoască pictura și să afișeze mesaje la intervale de 10 secunde, alegând la întâmplare dintr-o bază de date cu peste 500 de mesaje.
- Link: https://www.youtube.com/watch?v=dsqfETgbjDs
- Perioadă: 2021
- Proiect: The Locked People project
- Synopsis: Această aplicație detectează până la 7 imagini și afișează versiunile 3d interactive. Arta se transformă și spune o poveste. Acest proiect a fost divizat în două proiecte. Unul s-a transformat într-o expoziție fizică ce folosește filtre Instagram cu realitate augmentată, în timp ce cealaltă se va transforma într-un joc de tip escape-room pentru dispozitive android.
- Link: https://www.youtube.com/watch?v=180KKlileZ0
- Perioadă: 2021, on-going
- Proiect: Galerie virtuală prin realitate augmentată
- Synopsis: Această aplicație permite utilizatorului să deschidă un portal către o galerie virtuală într-un spațiu real. Utilizatorul trebuie să se deplaseze fizic pentru a naviga spațiul virtual.
- Link: https://www.youtube.com/watch?v=BPIFhdDR-x8
Game Design, software educațional și programare
Synopsis:
Voi lista proiectele notabile din acest domeniu. Experiență ca developer:
- C++ (Borland C++) – mii de linii de cod
- C# (Unity game engine) – mii de linii de cod
- GML (Gamemaker language, game engine) – mii de linii de cod
- 3DS Max Script – un singur script pentru automatizarea muncii
- Photoshop Script – un singur script pentru automatizarea muncii
- Allplan Script – limbajul Python, câteva scripturi pentru automatizare.
- Perioadă: 05.2020 – 03.2021
- Activitate: Am dezvoltat pagina Kokorogames pe Instagram și Youtube pentru a marca progresul micilor proiecte.
- Instagram: [link]
- YouTube: [link]
- Perioadă: 05.2020 – 12.2020
- Activitate: Am dezvoltat Shapemorph – un joc de logică, 2D, pentru Android. Jocul se găsește pe Playstore în versiune demo (gratuită) și full (plătită). Jocul a fost dezvoltat în Gamemaker.
- Playstore: [link]
- Perioadă: ~2 săptămâni în 2015
- Activitate: Am dezvoltat Turkish Run – un joc 2D de tip platformer, pentru desktop. Jocul a fost dezvoltat în Gamemaker.
- Youtube demo: [link]
- Perioadă: ~2 săptămâni în 2015
- Activitate: Am dezvoltat Happy Birthday, Nuray! – un joc simplu, 2D, pentru desktop. Jocul a fost dezvoltat în Gamemaker.
- Youtube demo: [link]
- Perioadă: liceu
- Activitate: Am dezvoltat Povestea lui Harap-Alb – un joc bazat pe text, cu animații realizate în Flash. Jocul a fost dezvoltat cu ajutorul Borland C++. Animațiile nu au fost realizate de mine.
- Perioadă: liceu
- Activitate: Am dezvoltat Tehnologia militară în cel de-al doilea război mondial – Muzeu virtual – un muzeu 3D realizat în motorul de jocuri DX Studio și Visual Basic 6, pentru desktop. Programul folosea controllere fără fir împrumutate de la consola Wii și avea pre-programate comenzi vocale la care răspundea. Folosea un algoritm pentru scanare facială pentru logare. Aceste lucruri se întâmplau în acceași perioadă în care Microsoft a lansat produsul Kinect pentru consola Xbox și reușea aceleași tipuri de interactivitate cu utilizatorii.
- Premii: premiul I pentru etapa județeană la Istorie și societate în dimensiune virtuală, Constanța, România, 2010
- Premiul special Star Storage – Conferința națională de invățământ virtual, ediția nr. 8, Târgu Mures, 2010
- Distincție – Concurs de informatică aplicată, Cluj, 2008
Expoziții de artă și business management
Am dezvoltat site-ul EMBStudio website în 2021 și l-am făcut public în ianuarie 2022. Acesta este brand-ul meu de artă. Realizez picturi digitale pe care le printez pe pânză în ediții unice. Ofer certificate de autenticitate pentru aceste lucrări. Printez copii în serii limitate pe suport de hârtie de bumbac, la dimensiuni mai mici. Design-ul website-ului este realizat de mine și mă ocup de toată activitatea acestuia.
Arhitectură și design interior
Educație:
- Facultatea de arhitectură @ Universitatea de arhitectură și urbanism Ion Mincu, București, România, licență și master (2011-2015, 2016-2017)
- Facultatea de arhitectură @ Mimar Sinan University of Fine Arts, Istanbul, Turkey (2015-2016)
Specializare:
- arhitect cu drept de semnătură din 2020
Experiență ca arhitect:
- Perioadă: 08.2017 – 09.2019 / 12.2020-01.2021
- Poziție: arhitect intern / arhitect cu drept de semnătură
- Angajator: Inegal Design | Bucharest
- Activitate: design 2D și 3D pentru toate etapele unui proiect. Design mobilier. Randări. Cantități pentru construcții.
- Tipuri proiecte: rezidențiale, horeca
- Perioadă: 22.08.2016 – 11.11.2016
- Poziție: arhitect intern
- Angajator: Nouvel Habitat Consulting | Bucharest
- Activitate: design 2D și 3D pentru toate etapele unui proiect. Randări.
- Tipuri proiecte: rezidențiale, urbanism
- Perioadă: 11.08.2014 – 15.11.2014
- Poziție: arhitect intern
- Angajator: VP Holding | Bucharest
- Activitate: design 2D și 3D pentru toate etapele unui proiect. Randări. Cantități pentru construcții.
- Tipuri proiecte: shopping mall, cinematografe
- Perioadă: 06.2014 – 08.2014
- Poziție: arhitect intern
- Angajator: Vasile Ovidiu Apetrei | Bucharest
- Activitate: 2D and 3D design concepts. Renders.
- Tipuri proiecte: case verzi, organice
- Perioadă: 29.07.2013 – 03.08.2013 | 28.07.2014 – 02.08.2014 | 30.07.2018 – 03.08.2018
- Poziție: instructor Nemetschek Allplan la școlile de vară
- Angajator: Nemetschek Romania
- Activitate: predare soluții BIM studenților și profesorilor.
- Perioadă: 10.2013 – 05.2014 | 10.2014 – 05.2015
- Poziție: instructor Nemetschek Allplan în Universitatea de arhitectură și urbanism Ion Mincu, București, România
- Angajator: Nemetschek Romania
- Activitate: predare soluții BIM studenților.
- Perioadă: 2014 – 2015
- Poziție: intern architect
- Angajator: Diverse birouri de arhitectură.
- Activitate: 2015 – Urban Office – realizare prezentare animație 3d a exteriorului și interiorului Centrului municipal de urgență București: [link] | 2015 – Inegal Design – modelare 3d și render living apartament | 2014 – Beros & Abdul Architects – releveu și modelare 3d casă parter și etaj l | 2014 – Bogdan Desliu Architect – modelare 3d și randări pentru hotel Eforie.
Software skills
- Autodesk 3D Studio Max – 3D modelling, UVW unwrapping, + basic animation and rigging knowledge
- Autodesk Autocad – 2D drafting, 3D modelling
- Nemetschek Allplan – 2D drafting, 3D modelling, BIM, quantities
- Adobe Photoshop – painting, retouching, texturing, editing
- Materialize – creating textures
- Unity – game engine – creating AR experiences for Android devices with C# programming, making shaders in Shadergraph
- Spark AR – creating AR experiences for Instagram
- Gamemaker – game engine – creating 2D games
- Adobe Lightroom – image editing
- Camtasia Studio – clip production
- Visual Studio, Visual Studio Code – programming
- Office package – MS Word, Excel, Powerpoint.4